donderdag 14 mei 2020

Ooit terug naar hoe het was?

Wat na de crisis

De laatste weken worden de maatregelen meer en meer versoepeld. Daarom stel ik mij de vraag hoe we ons als maatschappij na het virus zullen gedragen. Zullen we bijvoorbeeld nog steeds handen blijven geven aan elkaar, zullen we meer onze handen ontsmetten, meer van thuis uit werken,... In deze blog bekijk ik enkele voorspellingen die gemaakt worden.

DE ANDERHALVE METER-SAMENLEVING

Volgens een artikel zullen we weldegelijk een verschil merken met de maatschappij voor de crisis. Als er binnen de kortste tijd geen vaccin komt zullen we moeten wennen dat dit het nieuwe normaal word. Er zal voortdurend gekeken worden naar het aantal besmettingen en nieuwe zieken. We zullen geduldiger moeten gaan leven en minder kunnen plannen. Het zal het nieuwe normaal worden uw handen te ontsmetten op vele plaatsen. Deze zaken zullen we als we het nieuwe normaal moeten aanvoelen als er geen vaccin komt. Want zolang er geen vaccin is bestaat de kans op een nieuwe uitbraak en een nieuwe lockdown. 

bron:

2 opmerkingen:

  1. Hallo Bauwe

    Ik ga er vanuit dat de mensen meer gaan letten op hygiƫne zodra het coronavirus is opgelost, wat eigenlijk geen slecht idee is. Wat denk jij hiervan.

    Groeten Seppe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Seppe,
      Volgens mij leren we als mens zeer snel dingen aan. Echter denk ik dat we ook weer zeer snel zaken kunnen afleren. De tijd zal uitmaken of dit een gewoonte zal worden binnen onze samenleving.
      groeten,
      Bauwe

      Verwijderen