zaterdag 30 mei 2020

Terugblik op de opdracht en de lockdown

Stilletjes aan terug naar het 'normale' leven

Café dicht in een half uur en dan het grote corona-coma - De ...Elke week is er wel een maatregel die lichtjes word afgebouwd. Er mag terug volop gesport worden, we zullen op reis mogen en de horeca opent binnenkort opnieuw de deuren. We kunnen misschien wel stellen dat de lockdown ook naar zijn einde toe is en met dit einde is deze opdracht ook vervolledigd. Tijdens de opdracht kregen we de kans om op onze geheel eigen wijze het thema aan te pakken. Ik koos er voor om de actualiteit te gaan volgen en hier dieper op in te gaan. Dit gaf mij een mooi beeld van de belangrijkste gebeurtenissen tijdens deze crisis. Dit aangevuld met de blogs van de mede studenten kreeg ik over verschillende onderdelen en onderwerpen extra uitleg. De vergelijkingen die vaak gemaakt werden naar de geschiedenis zorgde voor zeer veel leerrijke blogs en onderwerpen. 

Nemen we sommige maatregelen voor altijd mee?

Ik denk hier over dat we als samenleving zeer veel zaken snel kunnen aanleren. Denk maar aan alles van technologie en software wat razendsnel veranderd. Dit zijn echter dingen die zullen blijven of nog verder zullen evalueren. Hoe snel we zaken aanleren hoe snel we deze ook weer afleren denk ik.  Over de gewoontes nu in corona tijden denk ik dat we deze snel weer zullen afleren. Volgens mij lijkt het vrij onwaarschijnlijk dat we mondmaskers een vaste gewoonte zullen worden. 1,5 meter afstand houden lijkt me praktisch onmogelijk. Denk maar aan grootsteden, massa-evenementen. Wat misschien wel kan is dat de iets kleinere maatregelen zullen blijven bestaan. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de ontsmettingsalcohol die in vele winkels is geïnstalleerd. Veel winkels hebben hiervoor een speciale installatie aangekocht. Als mensen dit echter niet gebruiken is de vraag of ze dan zullen blijven bestaan. 


Terugblik op de opdracht

Persoonlijk vond ik de keuzemogelijkheid tussen de opdracht of het examen een zeer goede zaak. Dit gaf ons in deze bijzondere tijd de kans om de uren voor dit vak nog beter te spreiden. We leerden op een andere manier over zeer veel onderwerpen bij. Dit gebeurde in mijn ogen op een leuke en voor mij vernieuwende manier van informatie verwerking. De verschillende blogs van de medestudenten zorgde ervoor dat we een zicht kregen hoe zij met deze situatie omgaan en wat bij hen speelt. Hier kon ik vaak moed uit halen om alles toch correct te vervullen. Voor mij is deze opdracht een gelaagd alternatief voor het mondeling examen. Met deze woorden wil ik graag mijn laatste blog afsluiten en iedereen bedanken die gelezen en gereageerd heeft. Bedankt iedereen en (hopelijk niet meer) tot in een volgende lockdown!

Bedankt voor het lezen,

Bauwe


bron:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten